Järjestettiin tänään Olkijoen kylätalolla otsikon mukainen päivä, kivasti ilmoittautui koiria mukaan 9 noutajaa ja kaksi spanielia. :) Noutajia oli kiharaa, tolleria, labbiksia ja kultsuja. Viime kesän taipparilaiset vahvistettuna yhdellä tollerilla aloittavat mun kanssa tehden kukin vuorollaan hakuruudun, tällä välin Mikko ja Erika pitivät pihalla riistapistettä pystyssä. Juha Santun kanssa huolehti kahvi/pulla puolesta sisällä.

Tuntui ainakin itsestäni, mitä kuuli kommentteja, että oli hyvä tapahtuma. :)
Riistaan tutustumisen ohella, aloittelevat pääsivät seuraamaan edistyneempien treenejä ja pystyivät näin hahmoittamaan paremmin mitä homma on! Samantapainen juttu on suunnitteilla kesän alkuun, tämä oli kuitenkin varsin vaivaton järjestää.
Erityisen ylpeä olen kouluttajana siitä kuinka hyvin sujuivat hakuruudut kaikilta mun viime kesän taipparikurssilaisilta!! Joidenkin osalta kehitys on ollut huimaa. Olen monesti miettinyt miten ihmiset aina vaan tulevat takaisin mun vetämiin treeneihin, olen nimittäin kouluttajana (ja no joo -ihmisenä myös...) varsin suorapuheinen, mutta toisaalta kehun myös heti kun on aihetta.
 

Treenattiin vetäjien koirat, kun muut olivat lähteneet ja käytimme tietysti hyödyksi sulatettuja riistoja. Erki, Nappi, Eetu ja Leevi tekivät kaikki monimuisteja. Eli ei heitetty mark. vaan avustajat näyttivät ne ja laskivat paikoilleen. Ei olisi ollut järkeä heitellä niitä hankeen, vaakut olis ainakin hukkuneet lumeen. Napille ja Eetulle kakkosta ja Leeville kakkosta ja kolmosta, Erkille kolmosta. Mukavaa nähdä, että kaikilla koirilla oli hyvää riistan käsittelyä tänään. Olin oikein tyytyväinen meidän treeneihin, ne olivat melko nopeat ja sopivat. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty... :)