Kävin tänään ihan kaksistaan Erkin kanssa treenaamassa ennen kuin lähdettiin Ruovedeltä Raahea kohti. Lunta satoi oikein urakalla, mutta ei haitannut -pikemminkin oli mukavaa kun kerrankin oli valkoista! :)

En minä mitään monimutkaista tänään tehnyt, motivoituja pitkiä linjoja (aina kaksi linjaa eri suuntiin) sekä ristikkoa eli sivuille ja taakselähetystä.
Tarkoituksena oli saada aikaan rauhalliset treenit ja niissä tänään onnistuttiin. :) Erkillehän noutohommat ovat henki & elämä ja johtuen typeristä virheistä, joita olen sen kanssa alussa tehnyt (ja voi kuinka paljon), Erki ottaa välillä turhan isoja kierroksia. Olenkin nyt keskittynyt siihen, että olisin itse aina rauhallinen, rento ja hyväntuulinen kun sen kanssa nomea treenaan. Ja ennen kaikkea itse varma siitä, mitä olen tekemässä. Tänään se siis onnistui ja vaikutuksen huomasi heti; Erki oli varsin rauhallinen, mitä nyt alussa hieman läähätti (niin kuin aina noutojutuissa tekee), ja se oli hyvin keskittynyt tekemisiin. Mikään tehtävä ei tuottanut ongelmia, Erki oli kuuliainen, palautukset olivat nopeita ja sieviä, lumiset damitkin tulivat tosi kauniisti sivulle ja käteen. Voisi sanoa, että täydellinen treeni! =)

Olin syksyllä jo monesti myymässä Erkiä tai ainakin laittamassa sen eläkkeelle (minähän en ole lainkaan temperamenttinen ihminen...), mutta ilmeisesti sitä on itse sekä hullu että sitkeä. Ja toisekseen peiliin katsominen ja asioiden miettiminen on tehnyt hyvää....
Minulla on, (niin kuin niin moni on mulle sanonutkin) noutopuuhissa oikeasti
hyvä koira, eri asia on mitä minä saan siitä itse otettua irti?